Verslag 7 sept

Sleeuwijk 2

Sleeuwijk 2 beloont zich niet!

Een uitgedunde selectie van Sleeuwijk 2 stond voor de 2e beker wedstrijd afgelopen zaterdag.
Was er vorige week aanvulling vanuit 1 dat was nu door blessures ,ziekte en andere omstandigheden niet het geval.
Het is duidelijk dat we elkaar allemaal nodig hebben dit seizoen met de huidige selecties.
Aanvulling kwam deze wedstrijd vanuit O19 die in de ochtend hun wedstrijd al hadden gespeeld .
Met Mikkel, Bram, Remy vanuit O19 en de weer teruggekeerde Dennis op de bank werd er onder leiding van de voorzitter Vd Poel op veld 2 afgetrapt tegen vriendenelftal Zwaluwe 3.
Met de opstelling moest flink gepuzzeld worden , het gebrek aan centrale verdedigers en aanvallers moest worden opgelost.
De normaal op de back plaats spelende Tijmen en Arjan werden centraal achterin opgesteld, Alec en weer teruggekeerde Robin completeerde de verdediging als backโ€™s.
Er werd een keuze gemaakt om 4-4-2 te spelen met Jorian en Jesse M in de spits posities.
Het middenveld  met Chris verdedigend ,Nino ,Jesse R aan de zijkant en Josbert die in de punt ging spelen.
Gezien het gemis van aanvallende spelers is dit in de toekomst wellicht een reรซle optie voor de staf .
Er moest duidelijk gewend worden aan het 4-4-2 systeem maar dat is wel begrijpelijk.
Sleeuwijk nam het initatief in de wedstrijd en speelde vooral op de helft van de tegenstander.
Het liep allemaal redelijk tot aan de 16 meter waar het vaak vastliep en we niet echt gevaarlijk wisten te worden.
De eindpass kwam vaak niet aan en voorzetten misten hun nauwkeurigheid en de enkele kansen die er kwamen werden niet benut, of door de doelman gestopt.
Slordig balverlies op het middenveld werd halverwege afgestraf, en vanaf 25 meter werd de bal onberispelijk over de voor zijn doel staande Patrick, die afgelopen week nog een traptrede had gemist in de verre boven hoek geschoten en een 0-1 achterstand was een feit.
Na de limonade break ging Sleeuwijk opzoek naar de gelijkmaker, en kreeg Kans op kans op kans.
Maar net als vorige week wisten we het net niet te vinden,100% kansen werden gemist of de doelman stond de gelijkmaker niet toe.
Uiteindelijk was het de doorgeschoven Tijmen die de zo gewenste gelijkmaker voor zijn rekening nam.
Een volgens sommige terechte strafschop werd niet gegeven en tegen de nieuwe regel in werd er helaas door diverse spelers  gereageerd naar de scheidsrechter, waar het toegestaan is dat dit door de aanvoerder wordt gedaan dit seizoen. Dit kan ons bij officiรซle scheidsrechters duur komen te staan en is  zeker een punt van aandacht waard!
Sleeuwijk ging uitdrukkelijk op zoek naar de 2-1 , maar bleef kansen missen. Ook stond de lat een doelpunt 3x in de weg.
Mikkel, Bram, Remy en Dennis werden ingebracht als frisse krachten en helaas wist ook Remy bij een 1 op 1 de doelman niet te passeren.
Ook Tijmen kreeg nog de kans om de wedstrijd te beslissen maar raakte de bal niet goed en schoot over.
De wedstrijd eindigde dan ook in 1-1 wat ook volgens de tegenstanders een wonder was gezien het aantal gemiste kansen.
Positief is in ieder geval dat de trainingsopkomst positief is te noemen afgelopen week, en conditioneel er stappen zijn gemaakt.
Als we gezamenlijk op deze wijze blijven doorgaan en ons blijven verbeteren komt het wel goed dit seizoen.
Volgende week de 3e bekerwedstrijd uit bij RFC waar we de volgende bekerronde kunnen bereiken maar dan zal er wel gescoord moeten worden.

Wedstrijd nieuws, geplaatst door dick konings op 9 september 2024

Banner Jack Oosterwijk