Verslag 14 september

Sleeuwijk 2

Sleeuwijk 2 bekert wederom verder

Je kunt het al bijna een “appeltje eitje” verhaal gaan noemen, Sleeuwijk 2 + poulefase beker = door naar de volgende ronde.

Na de winst op Woudrichem en het gelijkspel tegen de Zwaluwen was winst op RFC uit Raamsdonksveer noodzakelijk voor een vervolg in de bekercompetitie.
Mutaties deze week: Piet met vakantie, Ton en Thieze geblesseerd en Corné, Tristan, Jesse de Rover en Frank elders. Terug op het vertrouwde nest: Paul, Lennard en Bram Verhoeven.

Na de teambespreking van Remko in Sleeuwijk, welke hier en daar toch nog wat vraagtekens opriep, wordt de gang naar Raamsdonksveer ingezet. Lekker op tijd en okselfris wordt om 12:00 uur op echt gras afgetrapt. Veel valt er over de eerste helft niet te melden omdat beide ploegen geen echte kansen weten te creëren. Hier en daar wat schotjes van onze kant en slecht één doelpoging van RFC. Echter in de 38ste minuut slalomt Robin door de defensie van RFC alwaar hij onreglementair wordt afgestopt, PENALTY. Lekker buitenkansje om de score zo vlak voor de thee te openen. Maar, maar, maar, penalty wordt kiezelhard ingeschoten door een niet nader te noemen persoon waarna de keeper deze werkelijk met een katachtige reflex weet te stoppen. Ruststand 0-0.

Tweede helft volle bak vooruit. Vanaf de 46ste minuut wordt de druk flink opgevoerd en weet Sleeuwijk een handvol kansen te creëren. Zo rond de 60ste minuut gebeurt dan toch hetgeen waar wij allen zo op hoopten. Jorian weet met zijn precisievoorzet een vrijstaande RFC-verdediger te bereiken die de bal vakkundig achter zijn eigen doelman werkt, 0-1. Niet veel later maakt diezelfde Jorian zijn schoonheidsfoutje uit de eerste helft helemaal goed en scoort hij de 0-2. Buit binnen zou je denken. Toch werd het nog even spannend toen RFC vlak voor tijd de aansluitingstreffer wist te scoren, 1-2. Daar bleef het bij en zodoende zijn de Cupfighters van Sleeuwijk 2 weer een ronde verder.

Nog vier feiten die ondergetekende wil opmerken:
- Alec lijkt zich in de basis geknokt te hebben
- Nino kan verschrikkelijk goed koppen
- Tijmen mocht zaterdag 28 kaarsjes uitblazen
- Bram Verhoeven was weer foutloos

Van uw verslaggever ter plekke.

Wedstrijd nieuws, geplaatst door Peter Hermus op 15 september 2024

Banner Sportstroom