Verslag 20 april

Sleeuwijk 2

Wederom drie punten voor het Tweede

Zo richting eind van het seizoen lukt het Sleeuwijk 2 wederom om drie punten bij te kunnen schrijven waarmee het puntentotaal inmiddels op 33 staat en het verschil met de nummer drie op de ranglijst nog slechts 1 punt is. Zou het dan toch?

Vandaag staat de uitwedstrijd bij RWB op het programma. Met het wegvallen van IFC zien we genoemde tegenstander op de laatste plaats terug op de ranglijst. Toch mag van onderschatting geen sprake zijn want vooral thuis heeft men verrassende uitslagen neergezet zoals een 1-1 tegen koploper en kampioenskandidaat Almkerk.

Om 11.45 uur wordt afgetrapt op het hoofdveld van RWB en het eerste bedrijf wordt vol tegen de wind in gespeeld. Al snel wordt duidelijk dat we vandaag een tegenstander treffen die de wedstrijd zeker niet zal laten lopen getuige de wijze waarop men kort op de bal (en soms man) speelt wat gaandeweg de wedstrijd met zich meebrengt dat er meerdere keren een blessurebehandeling noodzakelijk is om een speler van Sleeuwijk op te lappen. Gedragen door de wind valt het eerste wapenfeit in de 3e minuut te noteren echter een poging van afstand door RWB treft gelukkig geen doel. Drie minuten later veert de bank van Sleeuwijk op als na goed doorzetten van Petar (geen Peter dit keer) Jorian in stelling wordt gebracht maar diens inzet gaat nipt voorlangs. De volgende echte mogelijkheid valt in de 19e minuut te noteren maar een kopbal van een speler van de thuisclub uit een corner gaat naast. Drie minuten later is het nu Danny die goed doorzet vanaf rechts echter ook hij ziet zijn poging geen doel treffen. Luttele minuten later moet Patrick handelend optreden maar een inzet na een vrije bal van RWB is een prooi voor hem. In de 26e minuut claimt Sleeuwijk een vrije bal na een charge op Dannyrond de middenlijn.  De scheidsrechter wuift de overtreding weg en op een poging net binnen het zestienmetergebied belandt via de binnenkant paal in het doel en hiermee verschijnt de 1-0 op het scorebord. Direct na deze tegenvaller wordt Stef aan het werk gezet maar ietwat gehaast ziet hij zijn inzet vanaf links naast gaan. Patrick voorkomt in de 30e minuut met een katachtige reflex een grotere achterstand en een minuut daarna heeft Danny het geluk niet aan zijn zijde als onnodig balverlies van een RWB verdediger niet afgestraft kan worden. Tien minuten voor rust zet Petar vanaf links door maar zijn voorzet is net niet zuiver genoeg om een medespeler in kansrijke positie te brengen. Nog voor het rustsignaal nemen respectievelijk Petar, Stef en Josbert de keeper van de thuisclub onder vuur maar de gewenste gelijkmaker voor het rustsignaal klinkt blijft helaas uit.

Na rust en met de wind mee wordt Jesse gebracht voor Stef en wordt er gekozen om volle bak op de aanval te gaan. Na vier minuten zet Petar goed door en is het net als in het eerste bedrijf Jorian die de bal niet binnen kan werken. Twee minuten later wordt Danny in stelling gebracht na een goedlopende aanval waarbij Petar en de ingevallen Jesse bij betrokken zijn maar ook nu  levert de inzet niet de gelijkmaker op. De duels worden feller en in de 52e minuut levert dit een vrije bal voor Sleeuwijk op. Uit de genomen vrije bal is het Jorian die nu koppend de gelijkmaker
weet te scoren maar waar de scheidsrechter in eerste instantie naar de middenstip wijst laat hij zich beïnvloeden door de voor buitenspel vlaggende grensrechter en wordt het doelpunt alsnog niet toegekend. Sleeuwijk blijft aanzetten en kort na de afgekeurde goal ziet Jorian zijn inzet na een voorzet van Petar over gaan. De thuisclub loert op de counter en hun eerste wapen rond de 58e minuut levert geen tweede goal op. In de 60e minuut zet Josbert goed door op het middenveld en met een steekpass wordt de ingevallen Jesse aan het werk gezet en 1 op 1 met de keeper weet hij met een stiftballetje de vallende keeper te verschalken en staat dan eindelijk en volledig verdiend de 1:1 op het scorebord. Sleeuwijk ruikt bloed en meer en meer weet te thuisclub zich met kunst en vliegwerk staande te houden. Jorian kopt in de 63e nogmaals over en Josbert ziet na een actie niet veel later zijn inzet voorlangs gaan. Twee minuten later wordt een inzet van Danny door een verdediger van de doellijn gehaald. In de 70e minuut omzeilen Jorian en Danny de buitenspelval en lijken zij op weg om Sleeuwijk op voorsprong te brengen maar een 100% overtreding op Jorian brengt met zich mee dat de bal niet zuiver breed gelegd kan worden op Danny waarna Sleeuwijk een penalty claimt die helaas niet gegeven wordt door de scheidsrechter. Hierna een fase waarin de irritaties wat toenemen en meer en meer zichtbaar wordt dat de thuisclub op het punt staat om door de hoeven te zaken. Sleeuwijk lijkt de grip ietwat kwijt te raken maar als Danny in de 81e minuut vanaf links met de bal naar binnen komt en met een zuivere schuiver de 1-2 scoort lijkt de wedstrijd beslist. Lijkt want vol opportunisme gooit de thuisclub alles op de aanval en richting eindsignaal moet en Patrick nog een keer reddend optreden en is ook de lat een sta in de weg voor de thuisclub waarmee een tweede tegentreffer voorkomen wordt. Met drie punten rijker wordt de Roef opzocht om in een klein gezelschap de overwinning van vandaag te vieren. Aankomend weekend is er geen programma om op 4 mei a.s. met een thuiswedstrijd tegen GRC’14 de competitie te hervatten.

Er staan nog interessante weken en wedstrijden voor het Tweede op het programma!

Wedstrijd nieuws, geplaatst door dick konings op 22 april 2024

Overige nieuwsberichten