Regels gebruik kunstgrasvelden

De kunstgrasvelden zijn officieel in gebruik genomen en de eerste trainingen en wedstrijden zitten er ook op.

Voor het gebruik van de kunstgrasvelden buiten de trainingen en wedstrijden om willen we de volgende regels hanteren.

• Veld 1 wordt buiten trainingen en wedstrijden om niet gebruikt. In de vrije tijd kunnen jullie gebruik maken van veld 2.
  • Gebruikte materialen en eventueel afval worden netjes opgeruimd als je uitgevoetbald bent, maar dat is natuurlijk vanzelfsprekend! Ook kunstgras heeft namelijk onderhoud nodig en daarvoor is een leeg veld nodig. Doeltjes worden dus terug gezet in het verharde gebied tussen veld 1 en 2 in.
  • Op het kunstgras worden altijd voetbalschoenen met noppen of kunstgrasschoenen gedragen. Dit omdat door het gebruik met vlakke zolen de grasvezels sneller slijten.
  • Als je de bal in de bosjes moet halen klop dan je voetbalschoenen goed uit voordat je het veld weer op loopt. Er komt anders veel modder op het veld wat erg moeilijk te verwijderen is.
  • Als we aan het voetballen zijn houden we natuurlijk altijd rekening met onze directe omgeving. Dus maak, vooral ‘s avonds en op zondag niet te veel lawaai en respecteer andermans rust.
  • En gebruik de velden en alles wat erop staat alstublieft waarvoor het bedoeld is! Dus ga netjes met de spullen om.

Als we ons allemaal netjes aan deze paar regels houden dan kunnen we lang van onze nieuwe velden blijven genieten.

Algemeen nieuws, geplaatst door Peter Hermus op 25 augustus 2015

Banner Jack Oosterwijk