Verslag 12 okt

2e overwinning op rij voort Sleeuwijk 2.

De  4e wedstrijd van het seizoen was de uitwedstrijd in en tegen Tricht 2.
In voorgaande wedstrijden hadden beide ploegen evenveel punten behaald en was het doelsaldo iets in ons voordeel.
In de voorbereiding van de wedstrijd bleek hoe kwetsbaar we zijn als er spelers door wat voor reden dan ook afwezig zijn.
Met Nino , Jesse de Rover en Corné buiten de landgrenzen dit weekeind Lag er een puzzel op te lossen voor de staf.
Vanuit het 1e kwam door afwezigen daar weinig van terug naar ons en alleen Jesse Rombouts die een half jaar uit de roulatie was geweest door een blessure mocht nu weer wat minuutjes gaan maken op het veld.
Chris was de afgelopen week ziek geweest maar was toch fit genoeg om op de bank aan te sluiten.
Gelukkig kwam er ook het bericht van Tristan dat hij weer aanwezig kon zijn en zich opnieuw voor kon stellen aan het team.
Uiteindelijk werd er een beroep gedaan aan David die gestopt was bij 2 en zich ophoud in het studenten leven in Utrecht.
Mooi dat hij ons wilde helpen met dank aan hem , zodat we toch met 14 man op stap konden.
Een nieuwe verzorger deze dag werd ook gevonden en oud spelers Naut Stuurhoofd nam deze taak op zich, met dank,
Waar we vorig seizoen in de stromende regen de punten meenamen op het kunstgras veld speelden we nu op het hoofdveld dat voorzien is van een echte gras mat. Voor ons die veelal op kunstgras spelen een aanpassing .
In de vertrouwde opstelling met een enkele aanpassing werd er om 14.30 uur afgetrapt.
De eerste 30 minuten valt er weinig te vertellen eigenlijk, de wedstrijd speelde zich voornamelijk af op het midden veld zonder echte kansen aan beide zijden.
Sleeuwijk was slordig het eerste deel, leed veel onnodig bal verlies door slechte passing, door ingooien die niet bij teamgenoten aankwamen .
Ook werd er teveel balverlies geleden in de persoonlijke duels en ook de 2e bal was vaak niet voor ons. Hierdoor maakten we het ons onnodig moeilijk en
moesten we te vaak achter de tegenstander aan om het te herstellen, wat nutteloze energie verspilling is.
In de 30e minuut kwam er toch wat mogelijkheid en was het Jorian die voorlangs schoot.
4 minuten later kwamen we goed weg toen 1 van de eerste schoten op ons doel boven Patrick op de lat belande.
4 minuten later moest Jesse Rombouts zijn rentree beëindigen met wat lichte klachten en werd hij vervangen door Tristan.
Met nog wat kop kansjes voor Jorian werd de rust behaald met de 0-0 stand.
Na rust kwam Sleeuwijk beter in de wedstrijd en werd langzaam de bovenliggende partij. Er werd minder balverlies geleden en ook meer duels gewonnen.
Voetballend was het ook beter dan voor rust en werd er meer gevoetbald en gecombineerd.
In minuut 48 loopt Josbert de 16 in en speelt de bal richting Jesse die de bal net mist.
In minuut 50 een mooie aanval over diverse schijven en passeerde Josbert zijn man en bracht vanaf de achterlijn de bal voor het doel waar de inlopende
Jesse vd Meijden de 0-1 in het net schoot wat op dat moment verdiend was gezien het spelbeeld. Een doelpint uit het boekje volgens sommigen.
Tricht gaat daarna op zoek naar de 1-1 en een paar maal komen we goed weg en wordt de bal ternauwernood weggewerkt.
Sleeuwijk blijft loeren op de counter als er een aanval van Tricht wordt afgeslagen en krijgt wat mogelijkheden.
In de 75e minuut countert Sleeuwijk richting het doel van Tricht en  speelt Tristan zijn man uit, en waar men een voorzet verwachte schiet hij de bal in de
Korte hoek en waar het lijkt dat de bal in het zijnet gaat ligt deze in het doel en de 0-2 is daar.
Een mooi moment een kwartier voor het einde waar het zaak is de wedstrijd uit te spelen.
Er komen nog wat hachelijke moment in onze 16 maar de solide achterhoede en met name de sterk spelende Alec weten een tegendoelpunt te voorkomen.
Chris en David worden nog in gebracht voor Robin die wat te verduren had aan zijn hoofd deze wedstrijd en Josbert om zo de nodige tijd te winnen om de 3 punten
en de bitterballen Veilig te stellen in de laatste minuten wat ook lukt na 96 minuten.
Op naar Sleeuwijk met 3 punten op zak en ons onder te gaan dompelen in het Oktoberfeest op De Roef. Helaas nog zonder bitterballen die houden we nog tegoed.
Met 7 punten uit 4 wedstrijden mogen we tevreden zijn en is het een mooie start van het seizoen , waakzaam blijven we ook als begeleiding dat er niet verzaakt gaat worden
op de trainingen enz. We moeten blijven investeren in ons als team en ons zelf en dan kun je als team wat bereiken met inzet en conditioneel sterker worden.
Een goed begin is het halve werk zegt men maar prijzen worden pas aan het einde verdeeld wat een gegeven is en wat we gezamenlijk moeten beseffen.
Op naar de  wedstrijd van volgende week, thuis tegen GVV’63 2. De ploeg die ons vorig seizoen nog uitschakelde in de beker na strafschoppen.
Alle reden om dat nu voor de punten recht te zetten lijkt me.

Tricht 2 -Sleeuwijk 2 .  0-2.      Doelpunten, Jesse vd Meijden , Tristan vd Dussen.

Wedstrijd nieuws, geplaatst door dick konings op 14 oktober 2024

Banner ESBI