Verslag 5 okt

Als team Hard werken en met elkaar strijden levert uiteindelijk resultaat op.

Bovenstaande regel is een gegeven in het voetbal.
Er zou ook kunnen staan zonder strijd geen overwinning ,en dat tracht de huidige staf over te brengen op de spelers.
De aanpak op trainingen is ook grotendeels gebaseerd op conditionele oefeningen en dat werpt langzaam aan zeker zijn vruchten af.
De zieken boeg loopt langzaam leeg bij het team, met hier en daar nog kleine pijntjes en nog 1 vakantieganger raken we aardig compleet.
Binnenkort hoopt ook Thieze na anderhalf jaar weer het trainingsveld op te mogen dus kwa aantallen gaat het de goede kant op.
Positief te noemen is ook de trainingsopkomst vergeleken met eerder seizoen wat ook te zien is in het team gevoel.
Tegen Achilles Veen tracht je te kijken hoe de tegenstander gaat spelen ,en daar pas je je dan eventueel  wat op aan.
Maar uitgaan van je eigen kwaliteiten blijven toch de basis voor je strijdplan.
Zo ook deze wedstrijd . je verwacht een bepaalde speelwijze maar vanaf sec 1 kan dat eigenlijk overboord en wordt dat op het veld probleemloos aangepast.
Daar Sleeuwijk de toon wilde zetten vanaf het begin gaat het gelijk op en ligt het initiatief de eerste minuten bij de tegenstander.
Het eerste schot komt ook van de gasten in de 6e min, maar wordt door Patrick over de lat getikt en is Sleeuwijk gewaarschuwd.
Sleeuwijk neemt langzaam het heft in handen en dat levert in de 11e minuut de eerste kans op voor Sleeuwijk als Dennis goed doorkomt aan de linker kant en
Jorian vrij voor de keeper zet maar helaas weet hij de score niet te openen.
In de 14e minuut is het Nino die zijn tegenstander te snel af is en ziet zijn pass/schot net voorlangs de paal gaan.
Het initiatief blijft bij Sleeuwijk, terwijl er achterin weinig tot niets wordt weggegeven is het in min 20 Josbert die 1 op 1 komt en de vrijstaande Jesse aanspeelt.
En waar iedereen op de 1-0 rekent gaat het schot op de paal en blijft de 0 gehandhaafd op het scorebord.
Waar het middenveld de strijd wat vaker wint en achterin het sterke centrum met Paul en Tijmen hun zaakjes goed op orde houden gaat sleeuwijk door om voor
Rust de 1-0 op het bord te krijgen.
En vlak voor het rustsignaal is het Paul die goed door dekt en de bal onderschept , Jesse loopt zich prima vrij en Paul zet hem 1 op 1.
Jesse houd het overzicht en speelt de verdediger en de doelman prima uit en scoort de verdiende 1-0. Wel lekker vlak voor rust.
Onder tussen was Nino met een voetblessure vervangen door Jesse R, die zo zijn voorbereiding op de halve marathon van morgen kon starten.
Na de rust bleef er toch licht overwicht voor Sleeuwijk, waar de tegenstander opzoek ging naar de gelijkmaker kreeg Sleeuwijk  de kans op de 2-0 in min 60.
Helaas wist jesse de 1 op 1 situatie niet af te ronden en bleef de stand ongewijzigd.
Er kwam meer strijd op het veld en hier en daar kwamen ook de kaarten in de kleur geel uit de zak van de goed leidende scheidsrechter.
Deze werden eerlijk verdeeld over de teams, 3-3.
Sleeuwijk ontsnapte 2 maal aan een gelijkmaker en bleef zoeken naar de 2-0.
In minuut 73 werd een vrijetrap voor het Veense doel gebracht, waar de tegenstander de bal niet weg kreeg en wij de bal niet over de lijn wisten te werken ,
Nam onze aanvoerder zijn verantwoordelijkheid en wist net als tegen Zwaluwe in de beker de doelman te passeren en de 2-0 was een feit.
Veen ging meer druk zetten en met het verloop van vorige week in het achterhoofd (in 10 min 1-2 achter) werd er besloten verdedigend te wisselen.
Jorian werd vervangen door Chris die de verdediging ging versterken om het resultaat in ons voordeel te laten vallen.
Dennis viel nog uit met licht hamstring klachten en werd door Alec vervangen die vandaag wat werd ontzien vanwege lichte knieklachten donderdag.
De tegenstander bleef opzoek naar de aansluitingstreffer en Sleeuwijk kreeg ook nog via de counter div mogelijkheden om de wedstrijd te beslissen.
Na 97 min werd het eindsignaal gegeven en was de eerste overwinning een feit. Kortom loon naar werken en een prima teamprestatie.
Met en goed gevoel en de bitterballen van Piet werd deze overwinning  omarmd.
Maar met het besef dat we er beslist nog niet zijn en er uiteraard verbeterpunten zijn waar we zeker aan blijven werken met Remco en Piet ,blijven we met
Beide benen op de grond staan. Kijken naar de ranglijst is leuk maar geeft na 3 weken nog geen reëel beeld van de sterkte in deze klasse.
Dat doet deze groep ook absoluut niet is mijn gevoel, en het besef dat we er hard voor moeten blijven werken als team op de trainingen en in de wedstriden is zeker aanwezig.
De resultaten komen niet vanzelf maar kun je wel voor een groot deel bepalen met de juiste inzet.
Maar goed 3 punten op zak en het blik op  Tricht uit volgende week voor wedstrijd nummer 3.
Met dank namens de vrouw van Piet aan het team ,omdat hij zijn scheermes weer kan gebruiken en een huwelijksprobleem is opgelost.

Sleeuwijk 2 – Achilles Veen 2 . Einstand 2-0.            Doelpunten makers, jesse vd Meijden , Tijmen vd Ree.

Wedstrijd nieuws, geplaatst door dick konings op 7 oktober 2024

Banner Rabobank