Verslag 28 sept

Eerste punt voor Sleeuwijk 2 maar met dubbele gevoelens.

Zaterdag 28 September de eerste thuiswedstrijd voor Sleeuwijk 2 in deze competitie.
Tegenstander Roda Boy’s 2 waarvan we vorig seizoen 2x verloren, dus we stonden voor een uitdaging.
De knvb had de scheidsrechter van de wedstrijd afgehaald dus de voorzitter nam de leiding over.
Deze wedstrijd werden we aangevuld door Bratley van 1 en Mikkel en Remy van O19 die al een wedstrijd in de benen hadden.
Verder Robin en Dennis op de bank, beide niet 100% fit, afgehaakt Chris (blessure) en Corne (nog steeds/weer op vakantie).
In het begin was het aftasten maar langzaam nam Sleeuwijk de wedstrijd wat in handen en speelde we vaker op de helft van de tegenstander.
Op het middenveld werden ten opzichte van eerdere wedstrijden minder bal verlies geleden en persoonlijke duels winnend afgesloten.
Een verbetering  wat zeer zeker ook te danken is aan het conditioneel sterker worden en wedstrijd ritme.
De achterhoede met Paul, Tijmen ,Alec en Arjan gaven nagenoeg weinig tot niets weg mede ook door de goed communicatie met de middenvelders.
Kansen waren er niet in overvloed maar kwamen er zeker wel, helaas bleef de 0 op het bord staan.
Na 26 min moest Nino het veld verlaten met een te hoge hartslag die niet wilde zakken en werd vervangen door Remy die al een wedstrijd in O19 had gespeeld.
Compliment aan deze talentvolle speler die zijn tegenstander regelmatig te snel af was en goed inviel.
Na de gemiste mogelijkheden werd met de brilstand de rust ingegaan.
Er werd de nadruk gelegd op de mogelijkheid om punten te kunnen pakken en de 2e helft scherp te beginnen en het initiatief weer te pakken.
Zonder wissels werd aan de 2e helft begonnen en ging sleeuwijk door met het initatief nemen.
Mogelijkheden kwamen er maar gescoord werd er helaas niet.
Ook Roda Boy’s Kwam meer op onze helft te spelen maar echt grote kansen kregen ze niet.
Halverwege was het Josbert die zijn tegenstander wist te passeren en de de bal bij Jesse M wist te krijgen die zoals het leek met de wreef de bal over de voor zijn doel staande keeper de 1-0 wist te scoren. Als het met de wreef was , was dit wellicht te danken aan de training waarop we hadden getraind op de wreeftrap.
We wisten dat Roda Boy’s meer ging komen en er ook wat meer ruimte zou komen voor de tegenaanval.
Er kwamen meer mogelijkheden voor de tegenstander ook na een glijpartij van Paul en uit diverse corners die ze kregen wat ook aangaf de Roda Boys meer en meer het initiatief nam.
We kwamen mijns inziens goed weg met een niet gegeven strafschop . Door wat miscommunicatie  kwam toch de 1-1 op het bord terwijl we wat kansjes hadden laten liggen.
Sleeuwijk ging meer achteruit lopen en kwam wat meer onder druk te staan, waar de vorige keer de bal niet op de stip ging , ging hij er na 10 min wel op wellicht te gemakkelijk gegeven
Volgens sommigen. Patrick wist de strafschop die prima in de linkerbovenhoek werd geschoten niet te stoppen en binnen 10 tal minuten keken we tegen een achterstand aan.
Sleeuwijk ging opzoek naar de gelijkmaker en kreeg ook mogelijkheden terwijl ook de tegenstander opzoek naar de 3e goal ging.
10 min voor tijd kwam toch de gelijkmaker door Jorian, die met zijn lengte een voorzet doorkopte en de bal in het doel zag verdwijnen. 2-2 wat ook een verdiende stand was denk ik.
Sleeuwijks liep teveel achteruit en hoopte het punt veilig te stellen maar zag dat er toch nog kansjes kwamen voor Roda Boy’s.
Zo ook in de laatste minuut toen de bal na een voorzet via een speler in het doel beland, volgens Otto en de scheidsrechter in buitenspelpositie maar de discussie hierover zal er altijd blijven.
Al met al 2-2 en het eerste punt voor de witzwarten, waar er naar mijn gevoel meer in had gezeten en we na de 1-1 het even organisatorisch kwijt waren , dus het voelt een beetje dubbel.
Ik vind dat we allemaal een voldoende hebben gescoord kwa inzet ,strijd ,communicatie en werklust en met elkaar de wedstrijd spelen .
We maken stappen op conditioneel gebied en speelwijze als team en dat is zeker positief naar de volgende wedstrijden toe .
Uit betrouwbare bron kregen we te horen dat er 5 bankspelers van het 1e bij de tegenstander aanwezig waren dus een overwinning had lekker geweest maar uiteindelijk zijn we blij met het 1e punt.
Op naar volgende week, wanneer we de volgende thuiswedstrijd spelen om 15.00 uur tegen Achilles veen 2. Een voor ons onbekend tegenstander maar met de zelfde inzet en werklust moet er
Wellicht een vervolg inzitten voor het behalen van de volgende punt of punten.
Met dank aan Bratley, Remy en Mikkel voor hun bereidheid ons te willen helpen.

Sleeuwijk – Roda Boy’s  2-2. Ruststand 0-0

Doelpunten. Jesse vd Meijden, Jorian de Hoop