Verslag 13 april

Meer dan verdiend

In Tricht treft Sleeuwijk 2 een tegenstander waar in de heenwedstrijd onder herfst omstandigheden een overwinning is geboekt. Een herhaling van (dus 3 punten), maar dan vandaag onder bijna zomerse temperaturen, zou een mooie opsteker zijn, zoals het technisch kader vooraf schetste, richting lijfsbehoud 1e klasse. Met een vrij complete groep (alleen David en Robin ontbreken) wordt om 15.00 uur afgetrapt op veld 2. Otto bevindt zich vandaag in de tulpenvelden waardoor Gerard zoals eerder dit seizoen de honneurs waarneemt als assistent van de scheidsrechter.

Sleeuwijk heerst de minuten na de aftrap en in de 3e minuut wordt buiten de zestien Dennis in stelling gebracht. Met zijn sterke linkerbeen haalt hij uit wat met zich meebrengt dat de keeper
moeite heeft de inzet te verwerken en bal alleen maar kan keren waarna de alerte Jorian er als
de kippen bij is om de bal in tweede instantie in het doel te werken waarmee Sleeuwijk al snel in de wedstrijd dus op voorsprong komt. Hierna een fase waarin Sleeuwijk vrij simpel in balbezit kan blijven maar met name de eindpass slordig is waardoor gaandeweg Tricht meer en meer een veldoverwicht krijgt en in aanvallend opzicht de verdedigers van Sleeuwijk meer en meer handenvol arbeid bezorgt. Richting het half uur wordt op het middenveld een duel verloren waar wellicht de scheidsrechter een overtreding op een Sleeuwijk speler over het hoofd ziet. De daarop volgende dieptepass wordt matig verwerkt door de verdedigers van Sleeuwijk wat uiteindelijk de bal bij een vrijstaande speler van Tricht in het zestienmeter gebied brengt die met een diagonale schuiver de gelijkmaker weet aan te laten tekenen. Het laatste kwartier van de eerste helft loopt Sleeuwijk achter de feiten aan en het mag koesteren dat de ruststand uiteindelijk 1 tegen 1 is want op slag van rust verzuimt de aanvoerder van Tricht in een volledig vrijstaande positie de 1-2 te scoren.

Na de rust valt eigenlijk eenzelfde wedstrijdbeeld van de eerste helft vast te stellen. Tricht is de bovenliggende ploeg en Sleeuwijk laat matig en niet al te best voetbal zien. Gaandeweg de tweede helft voert met name Sleeuwijk een aantal wissels door. Jesse, Josbert, nog een Jesse, Sven en Jasper vallen in en een 10 minuten voor tijd staan juist een aantal invallers aan de basis van de op dat moment tegen de verhouding in vallende tweede treffer van Sleeuwijk. Josbert zet goed door vanaf links en brengt Sven in de zestien in balbezit. Daar waar iedereen rekende op een inzet van hem (was vermoedelijk ook de opzet) brengt hij vanuit een kluts de bal bij de vrijstaande Peter die met een simpele intikker de 2-1 weet te scoren.

Tricht probeert de laatste minuten aan te zetten maar weet gelukkig geen echte kansen te creƫren en ook Sleeuwijk ziet geen kans meer om voor de derde maal de trekker over te halen waardoor de eindstand bepaald wordt op 2-1. Wellicht niet geheel verdiend gezien het spelbeeld maar de drie punten zijn binnen en in de eindfase van de competitie is dat wel erg lekker.

Volgende week uit naar RWB, op naar wederom een mooi resultaat met hopelijk wel beter voetbal.

Wedstrijd nieuws, geplaatst door dick konings op 15 april 2024

Banner Sportstroom