Verslag 19 okt

Bizar wedstrijd verloop levert 3 punten op.

19 oktober Sleeuwijk 2 – GVV’63  2 een wedstrijd die je nooit meer mee maakt lijkt mij.
We beginnen onze draai te vinden deze competitie , waar je van de ene in de andere verbazing valt.
Moesten we vorige week hard zoeken om met een volledig team op pad te kunnen , zit je een week later met
overschot aan spelers . De buitenland bezoekers weer terug op De Roef en Lennard en Jesse  vanuit 1 aangesloten
levert een aantal op van 17 spelers. En dan moet je keuzes maken als trainer wat absoluut niet meevalt op dat moment.
Uiteindelijk Tristan die niet kan trainen en Chris die zelf aangaf liever weer een wedstrijd te spelen dan op de bank te zitten
doorgeschoven naar het 4e elftal die daar erg happy mee waren. In aanloop naar deze wedstrijd merk je op de training al een beetje
dat we wat te makkelijk en nonchalant worden in sommige oefeningen , en de scherpte wat afneemt.
En je hoopt dat het gezegde je speelt zoals je traint een fabel blijkt te zijn.  In de warming up voelt het ook niet scherp wat je ziet maar
Je hoopt dat het niet zo zal zijn.  Voor de wedstrijd aangegeven dat je geen goed gevoel hebt wat betreft de scherpte en hoop je
dat je gevoel niet klopt. Vorig seizoen uitgeschakeld door de tegenstander van vandaag in de beker dus een goed resultaat moest dit recht zetten.
Onder leiding van Edwin als scheidsrechter wordt om 15.00 uur afgetrapt en wat je beleeft in minuut 1 t/m 8  is met geen pen te beschrijven.
Minuut 3, bal verlies en een counter levert de 0-1 op. conclusie ,weg bitterballen denk je dan.
Minuut 5, Paul speelt de bal in de voet van de tegenstander die 1 op 1 met Patrick de 0-2 binnen schiet.
Met ongeloof kijk je hierna. Minuut 8, weer en foute inspeel bal  tegenstander weer 1 op 1 en de 0-3 is daar.
Wordt geen leuke middag denk je dan langs de kant. Minuut 10, Jesse Rombouts passeert zijn man en geeft de bal voor, Jorian kopt de 1-3 binnen.
Minuut 12 , via combinatie komt Josbert in scoringspositie en scoort de 2-3 waar de tegenstander denkt aan buitenspel, gaat Edwin hier niet in mee.
En je kijkt weer met ongeloof naar wat er gebeurt in de eerste minuten van de wedstrijd, Sleeuwijk gaat op zoek naar de 3-3 , en in minuut 16 valt deze ook.
Het is Josbert die een voorzet geeft en is het Jesse vd Meijden die zijn doelsaldo aanvult.
Sleeuwijk neemt het heft in handen en krijgt mogelijkheden. Jesse Rombouts lobt de bal over de keeper en wonder boven wonder gaat deze niet over de lijn.
GVV’63  blijft ook gevaarlijk via de snelle counters ,maar echte kansen blijven uit.
In minuut 31 een corner voor Sleeuwijk , en bij de 2e paal is het Lennard die de 4-3 binnen kopt.
In de 45e minuut is er de kans op 5-3  maar de lob van Josbert gaat naast. De 4-3 is ook de ruststand .
Na de limonade verwacht je dat we een betere start zullen hebben. Met 2 wissels , Dennis voor Alec en Nino voor Jesse Rombouts die weer 45 min kon spelen
wordt aan de 2e helft begonnen.   Het spelbeeld van het einde van de 1e helft veranderd niet en is Sleeuwijk de bovenliggende partij.
Er komen mogelijkheden maar de 5-3 valt niet voor Sleeuwijk.  In minuut 61 snelt Josbert weer langs de tegenstander en speelt Jorian aan die zijn 2e van de
middag laat noteren en de stand op 5-3 zet. Corne en Robin komen ook nog in het veld en laten zien dat we een elftal hebben dat niet voor elkaar onder doet.
Geeft ook aan dat we de concurrentie met elkaar aan moeten blijven gaan op de training en in de wedstrijden voor een basis plaats.
Sleeuwijk krijgt nog 100% kansen en het  blijft een punt van aandacht dat we te weinig scoren bij zulke mogelijkheden.
Uiteindelijk wordt er 3 punten bijgeschreven maar kijken we wel kritisch naar het begin van de wedstrijd en laat dit een les zijn dat verslappen niet kan in de 1e klasse.
Ook het missen van kansen blijft een punt en we zullen daar scherper in moeten zijn willen we de resultaten in de plus willen houden.
Deze dag sluiten we af met bitterballen en met 5 wedstrijden en 10 punten op de lijst wat het groepsuitje in Gorinchem te goede kwam is er vernomen.
Op naar dinsdag als we voor de beker gaan spelen tegen BZC’14  2  om de volgende ronde te bereiken. Aanvang 20.00 uur.
Zaterdag a.s op naar Dordrecht om tegen Oranje Wit 3 te spelen , aanvang 15.00 uur . Met hopelijk een beter begin van de wedstrijd dan vandaag.

Wedstrijd nieuws, geplaatst door dick konings op 21 oktober 2024

Banner Sportstroom