Gebruik kunstgrasvelden

Sinds iets meer dan een jaar genieten we met zijn allen volop van onze 2 kunstgrasvelden. Het maakt niet uit welke weersomstandigheden we hebben, wij kunnen in principe altijd trainen en voetballen. Dat genieten willen we natuurlijk ook graag de komende jaren zo houden. Daarom nog even kort de regels voor het gebruik van deze velden.

Op de borden die bij de toegangshekken hangen staat natuurlijk al aangegeven wat er wel en niet mag. Een aantal zaken leveren echter regelmatig discussies en frustraties op, dus die willen we dan ook nog even verduidelijken.
-       Op de velden wordt alleen gebruik gemaakt van de grotere doelen met een vlakke onderkant. De doelen die we hebben met de voetjes eronder mogen alleen gebruikt worden op de grasvelden.
-       Voor de kleine doeltjes geldt dat alleen gebruik gemaakt mag worden van de alluminium uitvoeringen. De stalen doeltjes mogen ook weer alleen maar gebruikt worden op de grasvelden.
-       Na de trainingen zijn alle doelen van de velden af en staan op de tegelstrook tussen veld 1 en 2 geparkeerd. En wel op een dusdanige manier dat er ook nog gewoon langs gelopen kan worden.
-       Voor alle doelen geldt dat deze naar en van hun plek gedragen worden, dan wel op de daarvoor speciaal gemaakte karretjes van de velden af gereden worden. Het verslepen van de doelen zorgt voor schade aan de velden en ook aan de doelen zelf!
-       De voetbalvelden mogen alleen betreden worden met voetbalschoenen of met speciale kunstgras schoenen met nopjes eronder. De rede hiervoor is dat de noppen onder die schoenen ervoor zorgen dat je op de infill (het rubber) loopt. Met gewone (sport)schoenen of op blote voeten loop je alleen maar bovenop de vezels. De vezels slijten hierdoor veel sneller zal binnen de kortste keren plat blijven liggen. Zeker in de doelgebieden gaat dat voor problemen zorgen en ervoor zorgen dat de velden minder goed bespeelbaar worden.
-       Het 1ste veld wordt buiten wedstrijd- en trainingstijden niet gebruikt ivm overlast voor onze buren in het appartementencomplex en de woningen aan de zijde van de Rijksstraatweg.
-       En we ruimen natuurlijk al onze eigen rotzooi netjes op.

Alleen veld 2 mag dus buiten de trainingen en het voetballen om gebruikt worden. Maar dan ook alleen als we ons aan bovenstaande regels houden. Want die gelden gewoon de hele week. Dus alleen op voetbalschoenen, de doelen halen jullie er zelf ook weer vanaf en alle spullen die je mee hebt gebracht gaan ook weer mee van het veld af. Veld 3 mag natuurlijk ook altijd worden gebruikt op deze tijdstippen!

We hebben vorig jaar met de hele vereniging een flinke investering gedaan in deze velden. Als we de velden gebruiken zoals het hoort dan hebben we er ook lang plezier van. Ik weet wel dat er altijd redenen zijn om van deze regels af te wijken. En er zal altijd wel een keer iemand zijn die het niet goed doet. Maar dat is geen excuus om het zelf dan ook maar niet te doen. We kunnen en gaan het naleven van deze regels niet iedere dag controleren. Maar als blijkt dat we ons er structureel niet aan kunnen houden dan zijn we uiteindelijk misschien wel genoodzaakt om de velden in jullie vrije tijd te sluiten. Dit is echter absoluut niet wat we willen! Dus aan jullie om ervoor te zorgen dat we over deze optie niet na hoeven te denken.

Namens het bestuur,

Edwin